torsdag 19 juni 2014

Dilemman mellan inriktningar

Åh jag velar fram och tillbaka hela tiden. Så fruktansvärt jobbigt och energikrävande.

Jag håller som nämns att ta upp hoppningen igen och då vill jag självklart ha hoppkaniner här hemma i första hand och inte dvärgvädurar. Men eftersom Molly är så underbar och min ögonsten kommer hon stanna kvar. Men Gandalf då? Han är underbar kanin som jag köpte in som avelshane. Han skulle inte må dåligt av att flytta (en del kaniner bli stressade osv, vill dock inte att han ska flytta runt livet ut) och han skulle verkligen kunna göra nytta i dvärgvädur chinchilla aveln. Hos mig "tar han upp plats" men han är ju så fruktansvärt go.

Så, jag har en uppfödare som jag väntar svar på om hon vill ha han. Där vet jag att han kommer få det hur bra som helst. Känner flera som har sålt och har mindre samarbeten med henne.

Men om hon inte vill ha han får han stanna ett bra tag till i alla fall. Nu har jag även möjlighet att ta över en kaninbur av mina vänner. Jag kommer nog ta den och använda den som hinderförråd och om det skulle vara så att jag känner att nej, jag vill ha fem hoppare (vilket jag kan ha om jag inte har Gandalf, en del av dilemmat) så får någon av kaninerna flytta in i den buren. Den buren är stor och fin, så den som kommer bo där kommer ha det toppen!

Slutsats: Gandalf stannar (om inte en viss person/någon annan jag känner vill ha han) och så kommer jag senare eventuellt utnyttja en reservbur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar