onsdag 25 juni 2014

Kvällstävling Västerhaninge

Igår var det kvällstävling i Västerhaninge. När jag kom till stationen mötes jag upp av Hendrike och så vandrade vi mot tävlingsplatsen. När vi kom fram stod Clara där och väntade! Så vi började att hämta hinder, kaniner m.m. och snart hade vi hjälp av fler medlemmar! Jag hjälpte lite till med att sätta upp medel/svår/elit banan för att sedan lära mig att bygga lätt bana. Gud, vad svårt det är att göra bra banvägar (speciellt när man är trött i huvudet, haha). Hemma när man tränar går det finemang, får kanske ta och öva på att bygga banvägar hemma ;) Sedan satte jag upp (med hjälp av Hendrike) hindrerna på lättbanan. Övning ger färdighet, right?

Och till kaninerna...
Gandalf i mini hoppade mot Annikas (Ankan) supersöta rexkanin/korsning?. In till sista hindret var det kamp men tillslut tog Gandalf hem segern på 0 + 1.

Aro hoppade så fint fram till hästskon som var uppsatt med vita bommar och neonrosa tejp. Där tog det tvärtstop. Hade säkerligen kunnat lyfta han över hindret men det kom jag på när jag redan tagit tillbaka han två gånger och han då hade tappat farten totalt, haha. Nåja.

Ikväll är det tävling igen! Gud, börjar bli trötta, både jag och kaninerna. Då är det Gulsippan med Aro och Molly och så är det rak. Får se om det går bättre för Aro idag, det hoppas jag. Sen är det en vecka till nästa tävling och efter det är det 2 veckors ledighet för kaninerna medan jag är ute och seglar en vecka + några dagar på landet. Ska bli skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar