fredag 29 augusti 2014

Ses på tisdag!

Imorgonbitti bär det av till Berlin! Tyvärr har jag inte haft tiden att göra några roliga tidsinställda inlägg så återkom på tisdag för en härlig uppdatering!

Idag tränade jag bebisarna. Tog fram fyra hinder; Xet, Rätuppstående, Trean och avslutade med Halvtvåan. Blev en riktigt bra bana på så få hinder.

MYNTA
Denna tjej är otroligt rolig och samtidigt väldigt svår. Men hoppa kan hon absolut! Även om hon svänger ut vid nästan varje hinder och sedan lägger sig platt som en pannkaka. Men när hon väl hoppar gör hon det med fart och marginal. Hoppade som störst trean på "lättlängd och minihöjd". Gäller mycket att hitta hennes "knappar". En riktig utmaning med andra ord då jag är inte van vid sådana kaniner. Debuten är nästa helg! Så det blir två träningar tills dess.

RON
Lilla gubben Ron fick faktiskt testa lite hinder. Dock hoppade vi bara 1 - 2 bommar på hinderna vilket gick kanon. Lugn, helt cool och framåt. Inte alls stressad. Hel nöjd för en första träning!

LUNA
Jag trodde aldrig att jag skulle gilla en kanin med så mycket hare som Luna har. Men hon har överraskat mig och är en riktig skatt. Hoppade först trean platt, sedan platt och så att det går upp längst bak och sedan maxar box. Det platta och maxar box var lite klurigt ;) Men hon kämpar på. Hoppar otroligt fint, debut som ca 2 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar