tisdag 21 oktober 2014

Hoppträning

Äntligen lite rutiner tillbaka i livet. Började dagen med en mysig fruktost med min vän Alexandra. Strax innan 10 kilade hon iväg till jobbet och jag ut till kaninerna. Storstädning och hoppning blev det.

Alla kaniner fick komma ut och och började med Damli och sedan "nedåt" i klasserna (dvs Aro - Luna - Mynta - Ron). Tyvärr har jag inga stora hinder för de högre klasserna men jag masade de hinder jag har och körde på. Plätt lätt sa Damli på runda tre och flög med stor marginal och fart. Aro fick också börja direkt på maxad bana, fast på medelnivå (dock inte längden pga hinderna som sagt). Han tyckte också att det vad enkelt idag och på runda hoppade han med bra tempo så då stannade vi. Sedan var det lättkaninernas tur, även maxad bana här på en gäng. Luna först ut. Hoppade på bra och var hinder sökande. Någon frambom rykte på trean men andra omgången hoppade med stora marginaler så ja, det var dagens träning. Mynta, Mynta... Kommit framtill att hon helt enkelt får springa ut på sidan alt stanna henne mellan hinderna och sedan korrigera henne. Med den tekniken går det faktiskt ganska bra. Det är som tidigare sagt inte hinderna som är problemet utan vägen där mellan. Men vi jobbar på det! Ron var sist ut. Tror inte han fick till en helt felfri runda MEN han joggade på bra hela tiden och var hindersökande. Bara en sådan sak gör att en liten spark på något hinder känns som en strunt sak. Inte ett dugg snuskig eller tendenser till tonår, vilket förvånade mig. Hoppas han har samma inställning på helgens tävling!

Ser framemot tävlingen. Hoppas Aros första medelpinne ramlar in snart... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar