söndag 23 november 2014

Nu ska vi vara viktiga

Nu ska jag berätta om något livsviktigt.
Idag (bättre sent än aldrig) har jag registrerat mig hos socialstyrelsen som organdonator. Så när jag dör och om mina organ kan vara till någon nytta så får de användas för medicinska ändamål, både inom forskningen och som transplantation. Jag tycker att ALLA ska göra detta. För mig är det självklart och inte ens något jag behöver reflektera över. Jag anser att kan du tänka dig att ta emot ett organ ska du även vara villig att ge bort ett. Du kan faktiskt rädda liv, flera dessutom. När det gäller att donera sina organ till forskning känner jag samma sak, hur annars ska forskningen gå framåt?

Anmäl er på socialstyrelsen och berätta för era anhöriga!
Länk, http://www.socialstyrelsen.se/donationsregistret

Man kan även registrera sig på andra sätt t.ex. via donator kort som finns på apoteken mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar