söndag 28 december 2014

Vilka två av dessa tre?

Som bekant letar jag efter två nya hoppkompisar att köpa hem nu under 2015. Det är lättare sagt än gjort. Finns så många fina kullar men det faller alltid på något t.ex. gillar en ena föräldern, fula kroppar, har "dåliga" led bakom sig, kommer tas i höst, har ett viss led för nära osv. Ja nu vet själva hur det kan vara när man letar och är petig. Just nu har det landat på tre kullar som uppfyller minera kriterier och som jag är intresserad av. Men jag har nästan bestämt mig helt vilka två av dessa som jag helst vill ha ifrån, sedan är det en annan fråga om jag får hem det jag vill också ;)

De tre kullarna jag är intresserad av är:

  • Grenens One of the Kind + Glädjens Farlig (Glädjens)
  • Tribes Frostälva + Röstebos S CH Guardian Legend (Runaways)
  • Miss Pinky's Pacific Clown + Flamencos Fantastic Freedom (Forjoys)
  • Finns en kull till som jag har kikat på men kan återkomma om den
Jag skulle nog helst vilja få hem en hane och en hona. Men två honor skulle också fungera utmärkt, bara jag inte får hem två hanar så är jag nöjd. Just nu väntar jag på att kullarna ska födas/paras så det är en lång väntan för min del men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge? Eller? Tur att jag har tre andra kaniner att tävla under tiden, usch, måste verkligen öva på mitt tålamod när det gäller att vänta in kullar haha!

Bilder galet snodda från kullannonser och uppfödarnas facebooksidor, i den ordning som kullarna är presenterade (Glädjens, Runaways och Forjoys)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar