måndag 26 januari 2015

Dessa hanar...

Jag tycker om min kära viltgula kanin med ett öra upp och ett öra ner väldigt mycket. Men just nu gör han mig galen med dessa han-hormoner och fasoner. De är absolut inte i överdrift på något sätt och de flesta av er skulle säkert skratta åt mig eller tycka att han är hur go och rolig som helst att göra med. Det gör jag med, om man kunde ta bort dessa hormoner. Grejen med hanar är att de är just hanar  och äckliga tyvärr... Något behöver "göras" för att det ska vara hållbart för just nu känns det inte alls som det.

Som en uppfödare skrev "Tålamod har jag... men tycker att hanar är så äckliga bara". Words!

1. Funderar på att a) kastrera Ron (vilket är synd då han både är skitsnygg, rolig, enbart släkt med Tess, bär på roliga färger, trevlig och kan egentligen hoppa) b) Sätta ut Ron på foder, typ så fort som möjligt c) Vänta ut han någon månad till och ta beslut då om att sälja eller behålla d) Sälja
2. Jag kommer inte behålla eller köpa in en hane på forever typ.

Men just nu lutar det mest åt att sätta ut han på foder så om någon är intresserad. Hör av dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar