onsdag 21 januari 2015

Midgårdsolens Scilla

Jag berättade för inte alls länge sedan, typ igår, att jag hittade en kanin som bara kändes helt rätt. Nu är det även så att jag kommer att få köpa hem henne! Känns så himlans bra!

Det är en isabella brokad hona på 6 månader vid namnet Midgårdsolens Scilla som kommer att få flytta hit. Pappa är Snöflingans Jetline och mamma är Glädjens Min bästa vän. Båda föräldrarna är några som jag verkligen gillar. Både dom själva men även deras syskon och de kullar som de har fått. 

Jag har fått en hel den information av uppfödaren som gör att jag känner mig väldigt säker på henne. Hon verkar vara helt enkelt det jag har letat efter både på hemmaplan och på banorna! Dock är hon fortfarande ung och grön så man kan ju aldrig vara helt säker. Hon är inte tävlad mer än en gång men i helgen ska hon tävlas så vi håller tummarna för att det ska gå bra. Dessutom hamnar kanske det på film, i sådant fall visar jag er det såklart!

Just nu kalls hon för Scilla, men får se om hon får behålla det smeknamnet... Tänker nämligen enbart på grannens gamla hund, hah! Blir knäpp ;)

Här kommer lite bilder på henne, inga nya sådana men ändå. Hur söt är hon inte!? <3 







Kan även berätta för er nyfikna som kanske höjer ögonbrynen att ja, hon kommer inte flytta hit förs behandlingen av de andra kaninerna är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar