lördag 31 januari 2015

Träning

Ron är fortfarande kvar, vi letar transport. Från Stockholm till Kalmar. 

Har nyss varit ute hos kaninerna. Det blev verkligen en kort dag för dom. Slängde ut som i hagen medan jag städade burarna. Sedan fick alla hoppa lite, ja för träning blev det trots regn (dvs slask). Riktigt bra gick det för alla tre, synd att det inte blev någon film på det.

Banan
Lilla Bron, Xet, Trean (platt alt platt och sedan maxat i bakkant), Hästskon och sist Halvtvåan.

Ron
Den här kaninen som ni vet kan vara lite svår. Men idag efter att först hoppat utan framkanter första omgången gick det jättebra! Klarade både platt, maxad hästsko och alla andra hinder. Sprang på fint och var inte allt för jobbigt. (Karin, det finns hopp för han haha!)

Luna
Fick Tips ifrån en annan Karin nämligen Karin Ragnarsson om att sätta en bom framför hindret där jag vill att hon ska hoppa av. Det gjorde jag. Satte en bom framför alla fem hinder. Första tre hinderna fattade hon inte riktigt poängen men när hon kom till hästskon så hoppade hon där jag ville och klarade det. YES! Hoppade en omgång till med henne, lät bommarna vara kvar, och det gick så jäkla bra. Satte även Xet så att det lutade mot henne istället för ifrån.

Aro
Maxade upp allting. Fast Hästskon gjorde jag platt men maxad bakkant (lutar ju lite inåt då). Han är min lilla björn och hoppade på bra och visade vart skåpet ska stå. Hahah. <3

Ska bli kul att tävla dessa imorgon. Får dock se om jag startar Ron i både krok och rak... Har med lite transportplaner som inte blev av och aspirantdomar saker att göra haha. :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar