fredag 27 februari 2015

Mycket i helgen

Idag är det fredag, äntligen! I helgen händer det en hel del saker för min del. Dels så kommer min syster hem ikväll efter en vecka utomlands (lyx) så vi ska fira henne då hon fyllde år när hon var borta. Imorgon, lördag, ska jag fixa inför släktkalaset som är på söndag. Men jag ska även packa och dona inför tävlingen på söndagen också! På söndag är det tävling, kommer kunna stanna fram till 12/13 kanske? Får se hur mycket jag hinner hoppa. Dessutom flyttar Ron till Klara Z och som sagt släktkalas. Puh!

Juste nu är Cia och Saki ute i hagarna och busar. VM, herrarnas stafett börjar snart och då tänkte jag passa på att äta lite lunch för att sedan dona med kaninerna. Tänker nog ta ut de flesta, om inte alla fem, i sele. Det är ändå helt okej väder så varför inte liksom?

Juste! Igår kväll när jag matade kaninerna och skulle ge dom hö fixade jag dom i vanlig ordning. Vem tror ni inte har blivit modig och hoppar ner för buren som var öppen i några sekunder medan jag tog hö i tunnan (1 meter bort)..!? Jo SAKI! Helt plötsligt ser jag en ljusskugga hoppa iväg. Som tur va traskade hon långsamt på och att fånga in denna var inga problem. Men den där hundra delen av "Hjälp nu smiter Hendrikes kanin" var lite panikartad, haha! Nåja, ska komma ihåg att stänga burdörren i framtiden till henne helt enkelt, knasfia!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar