söndag 22 februari 2015

Om igår

Gud, vad trött jag var efter maten igårkväll. Tror jag skrivet ett litet utförligare inlägg om gårdagen som var en riktigt, riktigt bra dag!

Det var årets första tävling för klubben och vi höll till i Älta. Krok stod på dagens schema varav eliten gick gånger två. Clara och jag stod för varsin elit bana, vilket var kul då de var olika varandra.

I medelsvåren gick Aro superfint i grunden på två små pet, varav ett var kombiluten, hhaha. Final blev det ett fel och där rev han Xets framkant. 2+1 räckte till pinne, så nu har han två pinnar i krok medelsvår.

I lätten hoppade jag Saki, Luna och Cia. Saki gick fint på 0+1 och vann klassen (!!!), Luna gick fint på 1+0 och fick pinne. Nu har båda töserna två pinnar i krok lätt. För Cias del blev det två små pet, supernöjd med henne, då vi börjar sakta men säkert hitta varandra på banan. Så tre av fyra kaniner tog pinne, galet!

Kameran kom bara fram en gång under eliten, så bara några enstaka bilder blev det. (Se nedan och på bilddagboken). Jag satt även aspirantdomare i svåren.

Efter tävlingen var det årsmöte med klubben. Supertrevligt och intressant. Jag blev invald i styrelsen vilket vad riktigt roligt. Ansvarar bl.a. för bloggen (med Hendrike), aktiviteter (med andra) och prisansvarig när vi är i norrort. Blev även utsedd till årets Återvändare, om jag kommer ihåg nomineringen rätt. Sedan var det typ styrelsemöte och hemfärd! Lång men en trevlig dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar