onsdag 25 februari 2015

Vad för hage?

Äntligen har snön smält bort så pass mycket att jag igår kväll kunde med hjälp av mamma flytta runt hagarna. Så skönt!

Så nu har Cia och Ron fått vara i hagarna sedan efter frukost i morse. Efter VM i längskidor tänker jag ut och städa lite burar och kratta bort lite skit på gräsmattan. Kommer även snart köpa in en till hage. En likadan känns dumt då jag inte är hundra nöjd över att kaninerna äter upp dom mer eller mindre. Finns en variant som bl.a. säljs på Zooplus.se som kan nog vara helt okej. Tak, vilket är ett krav, som dessutom är lutande vilket är ett plus och helt okej mått, lite större än de jag har nu. HÄR är hagen. Har ni något annat tips på hage, med tak, som man kan köpa så hojta till!

Kompostgallerhagar är nog bland det värsta jag vet, tyvärr! Så jäkla krångligt att få dom bra när man behöver ha tak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar