torsdag 26 mars 2015

Tösernas hoppdag

Idag har jag pluggat och ätit naturgodis enligt planerna! Hann klart med skolan i tid och därför kunde ta ut tjejerna på en lite hoppträning.

Banan
Bron, Xet+Halvtvåan, Trean, Hästskon, Rätuppstående och avslutade med Volmen

Luna
Den som verkligen behövde träningen var Luna. Hon ska debutera medelsvår på söndag och har aldrig hoppat (och klarat) en medelsvår box. Men så bra det gick! Fint driv och fart var grunden och sedan när hon kom till de större hinderna kom marginalen också. Körde igenom banan en gång till och då helt felfritt. Mycket nöjd med Luna med andra ord, ska bli spännande att hoppa henne på söndag.

Saki
Jag vet att Saki kan hoppa medelsvår, det bevisade hon på hennes debut. Men kände att lite träning skadar aldrig. Sagt och gjort. Två rundor blev det och sista felfri och superfin. Får man upp farten på henne (i hennes mått) så går det strålande! Även om hon verkar kunna ta de större hinderna med mindre fart. En kul tjej att jobba med helt enkelt.

Cia
Lilltösen fick testa på banan, men sänkte då lätthöjd men behöll längden. Vår utveckling tillsammans känns så bra och även gott hyfsat fort tycker jag allt. Från att hon svängde ut så fort man kom för nära och inte litade på mig, till att hon tillåter mig komma nära om det skulle bli så. Strävar såklart efter att vara en bra bit bakom henne men ibland blir det fel. Längden var i alla fall absolut inga problem! Ska bli kul att så tävla i henne i medelsvåren så småningom, längtar!

Mina (& Hedniskes) duktiga odjur! :P

3 kommentarer:

  1. Snygg stavning på mitt namn där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad då? Gillar du inte din nya stavning? xD

      Radera
  2. Med tanke på hur jag stavat på senaste tiden så okej då. Spencer hälsar att han saknar dig :3

    SvaraRadera