måndag 13 april 2015

Ups and Downs

Igår var det en liten tråkig dag men den hade såklart sina ups. En av tråkigheterna var att jag tyvärr inte får hem en Bosse + Issie unge, vilket kändes lite ledsamt. Nåja, det var stort intresse på kullen och jag kan enbart hoppas (och tror såklart) att Karin, uppfödaren, har valt ut bra och passande hem till ungarna.

Än en gång står jag här utan att få den kaninen jag "egentligen" velat ha. Sist det var på detta vis fick jag hem Cia. Vilken var ett kanonköp som jag inte ångrar en sekund! <3 Nu i samma situation verkar det som om en kaninunge har dykt upp från ingenstans och gör så att jag gör en favorit i repis? Hahah, så konstigt hur saker och ting händer och "löser sig".

Har jag har börjat kikar mer noggrant på en kaninunge som jag har haft ögonen på sedan den föddes i februari. Den är främsta nackdelen enligt mig är att den är väldigt besläktad, tror jag räknade 10 led varav två finns två gånger så en liten gnutta inavel. Den är inte släkt med någonting fel i mina ögon, utan enbart många led. Vilket kan bli lite klurigt om man vill avla i framtiden. Inte omöjligt eller går att det går emot mina principer, utan enbart extra klurigt att hitta en partner. Men det är ju tusen år dit, så behöver inte haka upp mig på en stam som jag ändå tycker är okej. Kullen är en favorit i repris och där helsyskonen fyller 2 år i år och är duktiga på banan. Av den information jag har fått från uppfödaren och även en ägare till ett helsyskon så låter det som om det kan verkligen vara någonting för mig, men ska tänka lite mer på det.

Foto Tilde Willhans och Clara Nordquist




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar