torsdag 11 juni 2015

Arrows Nocturne of Shadow

Igår fick jag meddelande från Linnea J / Arrows att hon hade nu bestämt sig för vem hon skulle behålla i kullen mellan Simoneholms Liquid Leather "Lea" och Trombens Gt Ch Forever Wild "Valle" och att jag kunde få välja vem av de övriga tre jag skulle vilja ha. Valet stod mellan de två honorna, den svarta och den viltgråa, och ja, det blir den svarta tösen som kommer få flytta hit i juli! Längtar så mycket redan nu!


Arrows Nocturne of Shadow

Kallas, Smeknamn som jag funderar på: Freja, Juno, Inca, Ronja, Nox (Förslag mottages gärna!)
Född: 17 April 2015
Färg: Svart, ev enfärgad järngrå
Kön: Hona

Varför? Därför att jag tror att detta är en kull som kan bli väldigt lagom, vilket är ultimat i mina ögon. Lagom i både fart och framåtanda och samtidigt ha en vilja att samarbeta. Stabila hoppare och vet vad dom ska göra helt enkelt. Skulle jag kunna säga en "Aro 2.0"..? 

Dessutom är kullen moster/morbror kull till Aro vilket var en av anledningarna till att jag först kikade in den tidigt i våras/vintras samt endast släkt med tre led. 

Mamma: Simoneholms Liquid Leather "Lea"
Släkt med Simoneholms 

Klassning SKHRF
Rak: Elit
Krok: Elit (1 Cert i SKAF)
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit

"Jag kände inget speciellt behov av en tyskkorsning, visst fanns det direkta fördelar, helfärgad, stor obesläktad hona att avla på, men jag förväntade mej inte direkt att de skulle bli så bra hoppare.
Karin tog kullen och valde ut sin hona, sedan hade hon en hane och en hona som hon inte lyckats sälja. Jag fick träna Lea när Karin tog ut sin tysk och vi klickade direkt, men jag tvekade ändå. Sedan efter endast en träning på hinder som var typ 20cm plockade vi med tyskarna att debutera i dubla krok lätt.
Lea plockade genast två pinnar och jag kunde absolut inte hålla mej längre.

Lea är ganska lagom stor, hon är lång och fin och kliver enkelt över hindren och briljerade på Kista genom att placera sej alla fyra dagar" Linnea J






Pappa:  Trombens Gt Ch Forever Wild
Släkt med Elliot och Gia

Klassning SKHRF
Rak: Champion, 3 C
Krok: Champion, 5 C (1 SM)
Höjd: Elit, 1 C, 80 cm
Längd: Elit, 200 cmVinnare i SM Krokbana 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar