måndag 27 juli 2015

Hjärtecuperna

Igår kom jag hem ungefär 23:20 från Hjärtecuperna i värmland. Tror jag håller på att skapa en vana att komma hem otroligt sent från tävlingar :P

Med mig upp hade jag Sansa, Inca och Cia. Cia skulle tävlas och och flyttas till sin nya fodervärd Tina B. Så jag hade egentligen bara Sansa att tävla därav fick Inca följa med på längre miljöträning/utflykt. Inca måste jag säga skötte sig bra och att vara i transportbur verkar inte vara några problem.

Sansa hoppade krok lätt * 2 och rak lätt * 2 och var med i lilla hjärtecupen. I första kroklätten kändes hon ändå helt okej men i andra var hon mer stressad. I båda krokklasserna gick hon på 2 fel. (Video från andra kroken). På söndagen var det rak som gällde, tyvärr kändes hon inte avslappnad i någon av omgångarna men vi jobbar på det. I första gick hon  på 2 fel och jag tror hon var snabbaste 2 felaren, vilket är lite kul. I andra gick hon på 0 + 1 vilket ledde till en 9 plats och knep den sista pinnen! Så nu har hon en pinne i vardera gren. Hennes resultat räckte till nej 6e plats i hjärtecuperna.


Senare idag kommer jag ladda över lite bilder från hjärtecuperna så vänta er en bildbomb! Kommer föresten lätt tillbaka till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar