måndag 20 juli 2015

KM Helgen 2015

Vilken helg, den har varit underbar på så många sätt!



Lördagen
Första KM dagen tävlades det i krokbana och höjdhopp. Mina småttingar hoppade medelsvår och lätt *2. Luna och Cia hoppade på 3 respektive 4 fel, med tv helt godkända lopp. Sansa hoppade 2 + 0 och 2 +1, i första klassen räckte det till en precis utanför placering. Hon har verkligen utvecklats under denna korta tid, visst är hon lite dampig men inte alls så stressad som hon var i början av månaden. Hennes rivningar bestod bl.a. av vattengraven och hinder som hon tog ner i "dampandet" och då inte hade en riktig chans att försöka samt någon gång då vi missförstod varandra helt. Under dagen dömde jag även krok elitklasserna.







Söndagen
Jag var otroligt trött på söndagsmorgonen och mådde inte alls bra. Därför tog jag en sovmorgon men var framme vid tävlingsplatsen vid 12-tiden. Då hann jag hoppade Luna i medelsvåren (lämnade Cia då jag inte trodde att jag skulle hinna hoppa henne) men hon harade ut sig. Sansa hoppade ett fint lopp på 2 fel, ja ena var vattengraven hahah. Vattengraven är ett hinder som hon inte förstår, oavsett om det är platt, hinder bakom eller snubbelbom framför. Dömde även veteranklassen på hela 2 starter ;)

Dessutom tog dvärgväduren Riverruns Daybreak pinne i rak lätt!




Denna helg har jag även bestämt att jag köper hem hanen, kan avslöja vem det är nu: Dangerous Hovvarpner. En fin hane efter Juli och Zippo, dock är han ännu otävlad men ska snart göra sin första start. Jag får hem han den 15 augusti så det är några veckor kvar tills dess.



Cia har som är intresserad av att testa henne för framtida köp, superkul!



Parade Luna med Lotuz på söndagen, så om en månad väntas smått! Håll tummarna nu!

Ska strax ladda över bilder får min kamera, dessa bilder i inlägget är fotade av Tilde Willhans och Clara Nordquist. Sedan ska jag upp till landet för att hämta en mamma bil som vi ska ha upp till värmland och Hjärtecuperna. På Hjärtecuperna kommer jag enbart tävla Sansa då Cia får testa på, förhoppningsvis, sin nya ägare och förare. Därför funderar jag på att packa med mig Inca för miljöträning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar