tisdag 18 augusti 2015

Solvalla 2015

Denna helg var det Djurens Helg på Solvalla! I och med detta arrangerade STKH en tvådagarstävling vilken jag såklart inte tänkte missa! Dessutom lurade jag upp fina Malin från skåne upp hit. Aldrig fel att lära känna folk lite bättre!



Denna helg bestod av otroligt trevligt sällskap, strålande sol, duktiga kaniner och två tragiska saker. Vi tar det tråkiga först.

Ingen har vi det här laget missat att det kom in en hund på tävlingsbanan och bet ihjäl en kanin. Aldrig någonsin (vad jag vet) har detta hänt däremot har det varit nära några gånger. Tyvärr fick jag vittna denna tragiska händelse då jag var en av dom som försökte få hunden att släppa kaninen. Vissa bilder och minnen kommer man bära med sig länge... STKH som var arrangör skötte denna tragiska och overkliga händelse bra, eloge till er!

Den andra saken är att det fanns höns på plats som sköttes under all kritik...


Nu till kaninerna!
Jag fick hem min nya pojke Humle eller Dangerous Hovvarpner som han egentligen heter. En Zobelbrun brokad hane efter Zippo och Juli. På söndagen kom vi tyvärr inte i mål då en helikopter flög förbi när vi var inne på banan... MEN på framhoppningen kändes han kanon! Revansch fick vi på söndagen då vi hoppade rakbanan på 3 fel. Ska bli riktigt kul att få träna och tävla han, så positiv grabb!

Sansa var på skitduktig båda dagarna! Även om kaninerna kändes lite off på lördagen. Lättkaninerna gick så segt på lördagens krokklass, troligen pga allt runt om så som hundar, människor, andra djur och fontänen. På lördagen hoppade hon 1+0 och på söndagen 0+1 där finalen var ett såå fint snabbt och stabilt lopp. Åh. En 5 respektive 4e plats räckte till en första plats i lättcupen Norrgårdens Cup! Så vi fick med oss två pinnar, en cuprosett och en liten söt pokal!

Foton Clara Nordquist


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar