fredag 11 september 2015

Fredagsmys i hagen

Idag har jag inte gjort många knop. En liten stud i Täby Centrum främst för att låna två böcker till gymniastearbetet. Så ni förstår nivån på underhållningen jag hade..!

Inca och Humle har fått vara i hage hela dagen. Egentligen brukar Sansa också få vara ute i hage hela dagen då jag har två kompostgallerhagar och en mindre hage med tak. Den med tak används av Humle och Luna som hoppar över kompostgallret och även Pi just nu då hon går igenom gallret... MEN nu har Sansa kommit på att hon också kan hoppa över kompostgallret! Så nu är det fyra kaniner på en hage... Lagom kul. Får se om jag kan fixa om ena kompostgallerhagen till en "trekantsbur" som hage. Får hur som helst snart köpa mig en ny hage (en sådan jag redan har till Luna och gänget) men dom kostar lite så det tar emot måste jag säga.

Ungarna har idag fått för första gången varit i hage. Kom på att vi inte har slängt de gamla trähagarna och de är ju perfekta bebishagar. Så jag tog bort det trasiga taket och lätt dom skutta tio minuter, en kvar på gräset innan de fick hoppa in i buren igen.

Imorgon är det tävling och då är det lätt klass för Humles del, Mini för Inca (så hon får självförtroende på tävling) och Medel och cup för Sansa. Det är nämligen Olle, Annie och Sunes VPR JR som är på lördag. Cupen består av krok och rak medelsvår. Hoppar och får som om hon lyckas få en placering!

Kullens Tokunge <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar