torsdag 31 december 2015

Formen inför Kista

Har jag råkat säga att kaninerna är i bra form? I sådant fal ljög jag. De är absolut inte i dålig form men eftersom jag i princip har lämnat över allt ansvar till mamma under två veckor så har det inte varit så mycket motionerande för de små odjuren. Dessutom har mamma gett Sansa 0,75 dl pellets istället för 0,5 dl under dessa veckor.. Ja, magen blev lite större. Visst har de fått komma ut i hagen flera gånger och har en riktigt bra kondition tidigare samt så har de även  fått hoppa hinder en gång, men det räcker kanske inte för att vara i topptrim fyra dagar på kista. Så nu idag den 31 och fram till den 2 dvs. tre dagar ska vi sista minuten motionera kaninerna som ska till kista. Mycket spännande projekt som säkert kommer ge ingen effekt alls men jag måste försöka i alla fall. Idag blir det hade för alla + några som joggas. Imorgon blir det hoppträning för alla, tänker mig lite som förra gången en lättare bana mest för motionens och självförtroendets skull. Kanske skiter i kombinationer för att få till en längre bana? Och sedan den 2a blir det också hage + jogging i första hand med dom som inte kommer ut idag / alla. Ingen direkt superplan men det kanske funkar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar