onsdag 16 december 2015

Update från Operationen

I måndags, 14 december, opererade jag mig. Operationen var egentligen en rekonstruktion plastikkirurgi då man tog bort en muskelknöl som hade bildats då dess fäste i och med förra operationen förstördes. Dessutom har man med implantat och silikon/cement/finns inte bra ord jämnat ut skallbenet.

Så nu sitter jag är med väldigt mycket bort rakat hår, svullen, ungefär 30 häftstift som håller ihop såret som går från högra örat och upp mot hässan/pannan och dessutom en gasbindemössa som jag ska ha på mig i två veckor. Känner mig oerhört snygg som nu förstår. Men lyckligtvis har jag inte alls så ont som jag jag hade förra gången, troligen då det är trots allt en väldigt ytlig operation. Så såret/ärret den ser helt enkelt värre ut än vad det egentligen är då man har använt hela ärret från förra operationen. Vet inte om jag ska visa bilder, men jag tror jag kommer göra det sen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar