söndag 15 juni 2014

Uppsala 14 juni

Så tävlingen i Uppsala började blåsigt men allt eftersom avtog vinden och tillslut blev det varmt och skönt. Jag har även lyckas bränna mig i ansiktet och på ena örat, riktigt snyggt. Jag fick skjuts av mamma och pappa dit (skjutsade även en annan tjej dit, Matilda R) och åkte kommunalt hem. Det tog mig tre timmar att ta mig hem vilket tog verkligen på krafterna men efter att ha sovit i 10 timmar känner jag mig som en människa igen. Idag är det ettårskalas för min systerdotter och sedan KENTfest!

Gandalf (krok mini)
Gandalf hoppade på fint! 2 små pet i grunden och ett fel i finalen pga mig (missförstånd). Han är mycket mindre snuskig och har bättre tempo på banan nu än tidigare. Himlans kul med utveckling!

Molly (krok lätt * 2)
Molly var sjukt fin på framhoppningarna i båda klasserna, hoppade bra och hade ändå ett litet tempo (dvärgvädurs mässigt). I första lätten hoppade hon bra till hinder nr 5, ett rätuppstående. Då tog det stopp, haha! I andra lätten hoppade hon ett hinder bra men till hinder nr 2 tog det stopp. Jag har svårt att säga att om hon enbart var envis (små brunstig) eller har sämre kondis än vad jag trodde, kanske en kombo?

Aro (krok lätt * 2)
Den där kastrationen har gjort underverk! Första lätten hoppade han 2+1 och andra på  2+2 . Mest enbart små pet fel. Nu taggar han till och håller ett tempo som jag trivs med (även om det blir lite små stopp såklart). Han är även enkel att föra vilket är väldans trevligt. 

Mitt mål var att hoppa final min en gång och det fick jag göra tre gånger samt med den stora utvecklingen hos Aro så är jag riktigt nöjd med dagen trots att Molly är ett stort frågetecken från min sida ;)

Gissa om jag ser fram emot att tävla Aro den 17e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar