tisdag 22 juli 2014

Gulsippan 19 juli

I Lördags var det tävling i Gulsippan och till dagen till ära hade jag lockat med min kompis Sara att tävla hennes kanin Albin (Albin Ballad fick han heta, hihi) i mini. Mycket nya dofter för hans del men han gick ändå 1 + 0 och jag tror att jag kan locka med mig Sara en gång till eller två.

Förutom att vädret gick från varmt och hett till spöregn i sista klassen, så var det en okej tävling. Lite tråkigt att det är så ont om funktionärer när det inte egentligen är det. Aja, ska inte tjata om det, inte min klubb. Men de som gjorde insats gjorde det strålande! Samt att vi började spåna och drömma om att skicka hela 08KT på domarläger eller varför inte anordna domarlägret?

Till resultaten!

Molly hoppade på 4 fel. Klev i vattengraven och såklart rev hindret efter. Tror hon hade rivit två hinder innan vattengraven, aja. Söt och rolig är hon ändå!

Aro debuterade medel vilket var lite spännande! På framhoppningen kändes han super. Hoppade den 2 gången och både gångerna klarade han hela utan problem, och där var även en maxad medelbox. På banan gick han på 4 fel i bana och 1 i korr (totalt 5). Kommer inte exakt ihåg vilka han rev men kommer ihåg att han klarade två av de större. Plus att han plockade upp ett löv som han smaskade på medan han hoppade. ;) Aja, är nöjd med debuten! Mer rutin i klassen så kommer det gå strålande!

Några bilder från dagen, fotade av Nattis S.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar