lördag 12 juli 2014

På landet och myser

Åh nu är jag ibland och befinner mig på mitt landställe på Väddö/Björkö. Kaninerna är Här och det har hänt massor. 

Prim har fått vara ute i sele för första gången vilket gick strålande! Visst smakar hon på mycket i sin väg men hon skuttar vidare och är inte rädd och väldigt nyfiken av sig. Ska bli så kul och se hur hon utvecklas. Hon är fortfarande liten i storlek (växer långsamt) så jag tror att hon får debutera i mini då det kommer nog bli knapert med hoppträningar. 

Molly och Aro verkar fortfarande trivas, så skönt! Bästa vänner är de nog inte men de trivs i varandras sällskap och det räcker för mig. Aro ska förresten med Molly tävla nu på onsdag (krok) och nästa lördag (rak) då på lördagen kommer Aro debutera medel. Får se hur det går! Har ju inte tränat han i det än, hihi.

Gandalf, alfen. Förutom att han har hunnit rymma en gång och gett mig en smärre hjärtattack (ja han är tillbaka i säkerhet <3) har hand öga börjat rinna. Det började rinna dagen innan jag åkte så jag sköljde ögat med koksaltlösning. Ögat är inte bättre. Inga tecken på irritation i ögat finns heller, han äter som han ska så ev tabdproblem tror jag inte på. Tankarna är många så när han kommer hem får det bli ett besök hos veterinären om det inte har förbättras. Någon som ev har idé på vad det kan vara? Snart rinnigt i ena ögat, det är det enda symtomet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar