söndag 10 augusti 2014

Gulsippan 9 augusti

Igår vad det tävling i Gulsippan hos STKH. Fick skjuts av Frida och hennes mamma vilket var toppen! Det var precis lagom väder, inte för varmt och inte för kallt typ 24 grader och sol/moln. Jag hade bara med mig lilla Aro och Frida hade bl.a. med sig Aros kullbror Zedd som hon har på foder. Om hon behåller Zedd och låter han vara okastrerad är det inte omöjligt att han och Luna får träffas i framtiden.

Aro - Rak medelsvår
På framhoppningen var han taggad och på som vanligt. Hoppade den två gånger och inte en rivning. På banan kändes han som jag vill att han ska göra lugn, fokuserad men ändå taggad. Han har börjar få upp farten lite mer nu när han kommit upp i medelsvåren vilket är kul. Han rev två hinder (kombinationer) ena rev de flesta kaniner och så även en kombination med gulan. Gjorde en korrigering på han, vid vilket hinder kommer jag tyvärr inte ihåg just nu ;) Tyvärr gick inte 2 felare till final men jag nöjd ändå. Detta var hans tredje medelstart och han blir hela tiden bättre.

Nästa helg är det rak medel * 2 för Aro och Rak mini * 2 för Prim (Debut!)

Bilderna är fotade av Christel Almcrantz




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar