söndag 10 augusti 2014

Lunas andra träning

Igår kväll kom det över två granntjejer som ville låna lite kaninhinder, vilket de självklart fick. Så imorse när jag skulle plocka in dom i förvarningsboxen (bad dom att ställa hinderna utanför) så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta en runda med Luna nu när hinderna ändå var framme. 

Sagt och gjort. Jag ställde upp hinderna på följande sätt:
Xet - Två bommar som sedan höjdes till tre i höjd och två i längd
Halvtvåan - Platt som sedan byggdes till lätthöjd med snubbelbom 
Raken - Två och sedan tre i längd
Ettan - Plan med en bom över
Trean - Box i mini som i slutet var en lättbox utan framkant
Bron - Två bommar som slutades på tre 

Verkar som om Luna verkligen har fattat vad man ska göra. Från början joggande hon på med bra fart men sprang ut någon enstaka gång. Men desto längre in i träningen vi kom desto bättre tempo och svängde ut mindre. Dock stannade hon till ibland vid trean när hon märkte att den var höjd ;) Skitduktig liten tös det där, kommer bli spännande att få hoppa henne i höst!

Igår kväll bokade jag även tågbiljetter ner till Caroline/Queens och den 19 augusti kommer jag att hämta hem lilla Mynta. Har längtat massor efter henne! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar