onsdag 13 augusti 2014

Rymningskaniner och huvudvärk

Idag var tanken att det skulle vara bebishoppträning hemma hos mig. Men i och med att jag har fått mjällkvalster på Prim och Ron så ställde vi in den och det var väl tur det. Huvudvärk (bakis) så det donar av det så hade ändå inte orkat med. Blir till att träna själv kaninerna imorgon istället.

Det där med mjällkvalstern är ganska segt men det är lättbehandlat i alla fall. Behandlar just nu Prim och Ron med Exner vilket redan har gett resultat och har även beställt hem Stronghold. Kommer ge alla kaniner en mini kur stronghold för att vara på säkra sidan. Så kommer kunna tävla igen lagom till första helgen i september, Myntas debut på söndagen.

Ska försöka få min syster eller någon annan att filma Luna nästa träning.


Idag då med huvudvärken blev det tyvärr så att alla kaniner har fått vara inne i burarna hela dagen. Men nu när jag piggnade till fick de massa löv och annat grönt att leka med, så lite nöjda blev de nog allt ;) Luna har föresten lärt sig att rymma ur mina vad jag trodde rymningssäkra hagar! Hon pressar upp taket och ålar sig ut ut den lilla glipan som det blir. Att lägga tyngd på taket hjälpte inte, utan hon snarare höll på att klämmas ihjäl på kuppen. Nåja så nu får skitungen en egen kompostgallerhage att vara i. <3 Tur att hon är enkel att fånga när hon har rymt i alla fall! Bara att locka på henne så kommer hon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar