söndag 21 september 2014

Vallentuna 20 september

Idag har kaninerna fått burarna städade. Foxy och Ron fick njuta lite extra av höstsolen tills åskan och regnet kom! Igår var det en lång tävling hos hemmaklubben i Vallentuna. Jag han tyvärr inte vara med hela tävlingen men han ändå hoppa alla kaniner i alla klasser. Hur gick kaninerna då?

ARO Krok medel * 2
Min fina kille debuterade krok medelsvår. Lite onödiga pet men är ändå nöjd med han, tyvärr ingen final. Han hoppade på 3 fel i båda omgångarna.

MYNTA Krok lätt * 2
Åh, hon är så förbannat svår denna tjej. Hinderna är inga problem, att korrigera hjälper inte alltid för hon kan då bli stressad och vika ut och styra med koppel är inte så poppis på en kanin som inte har ett go. MEN när hon hoppar ett hinder gör hon det fint, även om det ibland blir någon bom som rycker. OPL i båda klasserna.

LUNA Krok * 2
Denna tös är rolig att hoppa! I andra klassen gick hon snabbare och kändes ändå ganska fin! Men hon kommer för nära och river frambommarna. Hon gick på 3 fel i bås omgångarna om jag inte minns fel.   Ska bli kul och se hur hon utvecklas.

Ska se ifall jag kan jaga ikapp någon bild på långöronen. Nästa helg drar jag (och mamma) till Linköping för att besöka mormor och morfar samt Östergötlands kaninhoppare. Aro och Luna ska få följa med och hoppa rak * 2. Pappa och lillasyster får snällt agera kaninvakt åt de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar