tisdag 25 november 2014

Spenderat mina pengar väl

Min bank har en ny funktion från en tid tillbaka sedan som innebär att man bl.a kan kategorisera sina utgifter och inkomster. Så självklart har jag kategoriserat mina kaninutgifter. Kollade hur det såg ut för den här månaden, inga konstigheter då jag har varit hos veterinären samt lämnat in prover utöver det. Oktober då? Nope, inget konstigt där heller. "Åh ska nog kolla vad jag har lagt ut hela året, so far".

HERRE JÄVLAR GUD. Några hundralappar under 14 000 kr. 

MEN! Då har jag varit hos veterinären för 4000 kr, prover för 1000kr (dock inte inräknat), köpt burar på kortet (ena kontant) för 3500 kr samt två hagar. Men ändå då är det 5500 kronor "kvar". 5500 kronor på medlemsavgifter, tävlingsavgifter, strö, hö, foder mm. Aj sa det i plånboken, då har ändå mamma och pappa varit gudasnälla och ibland betalat mitt strö och hö. Men så började jag tänka. Vad är det jag har valt bort då? Ingenting. Vad skulle jag kunna ha lagt pengarna på stället? En kamera? Men det hade jag råd med ändå. En väska? Ja, men det hade jag tänkt att köpa till våren. Utekvällar på krogen? Jag går inte ut, tycker det kan vara kul en gång i månaden, max. Sparat? Tja det skulle inte vara så dumt? Resa? En resa sitter ju aldrig fel men lyckades ta mig till Berlin ändå och kan absolut göra fler men har ingen att resa med just nu. Så efter att mina tankar började landa så kändes dessa 14 000 kronor som väl spenderade pengar.

Denna vecka har jag dessutom lagt ut 900 (1200) kr på vaccination och ca 1500 på försäkring med tillägg för medicin.

Mina dyra och helt underbara guldklimpar till kaniner. Vilket år jag har haft med dom! Så himlans många motgångar men ändå dessa underbara stunder då allt bara är precis som det ska eller kaninbebisar som busar i hagen. Åh. Nä, även om detta år har varit väldigt tufft rent kaninmässigt har det verkligen haft sina toppar som väger upp det hela. Tur det, annars orkar man inte fortsätta.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar