lördag 22 november 2014

Vaccin och JBV

Igår var det vaccination för hela slanten som gällde. Jag började med att hämta upp Annika/Ankan, sedan Clara, sedan åkte vi förbi mig igen för att hämta min syster som jag skjutsade till en middag. Hahah sen for vi iväg! Vi pratade även med Hendrike i telefon/bluetooth, smidigt värre :D Himlans trevlig "resa" till Huddinge (Maria Ottosson) och tillbaka. Känns skönt att ha dom vaccinerade. Kikade även på hennes kaningård och funderade på att sno med mig hennes kanin Storm ;)

Ingen har väl missat att JBV har varit på förbundet? Så nu är det hagar på tävlingarna som gäller tills en förhoppningsvis vettigare lösning finns. Jag behöver antagligen inte förklara hur jobbigt och framförallt hur tråkigt detta är. Jag tror och hoppas att vi ska kunna använda våra transportburar sen igen men fram tills dess är det en troligt tråkig period. Själv känner jag att jag inte pallar släpa med 16 kompostgaller för att tävla 4 kaniner. Jag har varken lust eller den extra energin till det. Därför funderar jag nästan på att ta en tävlingspaus nu och behandla kaninerna med coocidiosen (även om det inte behövs, eftersom dom är symtomfria men det skadar ju inte). Tror nästan att jag ska göra så, ska fundera lite mer på det. Just nu har tävlingslusten helt försvunnit. Men tar jag paus nu blir det en tävlingspaus på nästan två månader och det känns lite mycket. Gud, hur ska jag göra? Jag har dessutom inte så många kompostgaller som jag behöver för att kunna tävla alla fyra. Det känns ju bara så tråkigt att ta med sig bara Luna och Aro... Nej, jag vet verkligen inte. HJÄLP TACK!

Om det skulle bli så att man måste ha hagar till kaninerna på alla tävlingar framöver (dvs en bra lösning inte kunde göras) så skulle jag nog ärligt sluta med hoppningen. Jag tror absolut inte att så blir fallet, men man har ju tänkt tanken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar