torsdag 29 januari 2015

Dag 3 - Favorituppfödare

Jag tänkte lite att det självklara svaret på denna fråga är måste ju vara mig själv. Eller rättare sagt i framtiden om 2 - 3 år när jag har haft några kullar skulle jag ärligt vilja säga att jag själv är faktiskt min egna favorit uppfödare. Hoppas jag kan säga så.

Men idag har jag två favorituppfödare, Kyrkelidens och Midgårdsolens. Framförallt är det en av innehavarna som jag känner lite mer och jag har fått samma bild av den andra. Seriös, målinriktad, eftertänksam avel och bryr sig om kaninernas bästa. Innehavaren ska vara någon man kan lita på, kan hjälpa en med tips och trix och gärna ha intresse för sina uppfödningar.

Jag har enbart en kanin ifrån den ena av mina favoriter men den kaninen har inte kommit hem än (Midgårdsolens). Men Sanna (innehavaren) har gjort ett mycket bra intryck på mig och jag är faktiskt redan nöjd, hur knasigt det än låter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar