torsdag 19 februari 2015

Mr Lotuz

Efter att ha "sagt upp" kullplaneringen mellan Luna och Nico, då jag tycker att han börjar bli överavlad, stod jag utan hane. Det var bara att återgå till letandet. Jag ville ha en stabil och säker hane i första hand. Dessutom fick han inte vara besläktad med Elliott, Saga, Arris eller Exit. Bara där var det nästan ett omöjligt uppdrag. Men efter att ha gått igenom mer eller mindre hela kaninhoppar-Sveriges hanar (de med hemsidor) kom jag fram till en liten lista på hanar utan Elliott, Saga, Arris och Exit. Drygt 30 namn finns på med den listan, men då står inte alla kullsyskon med utan oftast bara en ur kullen. Ja ni förstår hur svårt det var. Att först ur den listan hitta en hane som jag verkligen gillar och tror kompletterar Luna bra och sedan att få låna. Det kändes omöjligt. Men så hittade jag en hane som jag verkligen gillar och passade in. Frågan var bara om jag fick låna han..!?

Hur som helst har jag fått möjligheten att låna Crystom's GT CH Hardrock Angel "Lotuz" till Luna och jag är så himlans glad över det! En helt underbar herre på alla sätt. Mycket energi, glädje och vilja i den killen. Han har dessutom gett flera duktiga avkommor bl.a. Miss Pinkys Harajuku "Dobby" som vann Sollentuna cupen i år och Starlights GT CH Snake Eyes. Jag tror det kan bli hur bra som helst mellan dom här två. Kliar i fingrarna så fort jag tänker på kullen. (Mer info kommer komma senare) Det är ju en mindre evighet kvar tills parning kommer att ske så jag får helt enkelt stå ut med att vänta. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge?

Foto Liv Kristoffersson, Linnea Norberg och Hendrike Palm? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar