onsdag 15 april 2015

Björklövets Lemon Dream Supreme

Jag kunde inte hålla mig, hon är så otroligt söt att jag bara måste berätta om henne!

Lemon Dream Supreme, som tävlingsnamnet kommer att vara inom SKHRF är en viltisabella övermantlad rödförstärkt tös som föddes i slutet av februari i år.

Hennes pappa är Grenens S CH Final Try och hennes mamma är Arrows Highland Reaggae. Det som är lite roligt är att detta är en repriskull och det innebär att det finns äldre helsyskon bland annat Karin Molins (Simoneholms) Pumpkin Perfektion "Prix" som är svårklassad med pinnar. De äldre syskonen fyllde 1 år oktober och samtliga tre är medelsvår och svårklassade varav Prix är nära eliten.

Av den information jag har fått från Ida som är uppfödaren och Karin som har ett helsyskon och äger pappan låter det som om detta är en kombination som passar mig. Framåt, självgående, stabil men kan ändå vara lite känslig. Frågan är vilket tempo hon ärver.. ;)

Som ni förstår så längtar jag så mycket efter att hämta hem henne. Vilket jag gör nästa lördag den 25 på förmiddagen. Åh, hoppas tiden går fort!

Frågan är bara vad man ska kalla henne..? 

Tack Ida och Karin för förtroendet!

Foton Ida Johansson / Björklövets Hoppkaniner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar