måndag 20 april 2015

Resultat Älta 18 till 19 April

Så, nu mer utvilad såhär dagen efter helgen tänkte jag gå igenom resultaten. Tycker det är superbra för mig själv att gå igenom resultaten och hur det kändes, blir lite som en tävlnigsdagbok man kan gå tillbaka i.

Allt som allt kan jag säga att jag är hur nöjd som helst med Aro och känner att tjejerna är verkligen nya i medelsvåren. Mer tävlingsrutin och lite träning så hoppas jag på att det ska börja lossna för dom två.

Lördag Kork

Aro - På lördagen var det krok svår för Aros del. I grunden han ändå ganska fin men inte helt med på att hinderna var lite större än sist vi tävlade, 5 fel blev det. I finalen var han mycket finare och klev endast på ett platt hinder som hade ett plank bakom. Så 5+1 blev en härlig och oväntad vinst! Senare på dagen var det höjd. Rev ingångs höjden, 50 cm, i första men klarade det i andra. Sedan, lite oväntat, klarade han även 60 cm i tredje försöket och en första höjd pinne!


Luna - Jag vet inte riktigt som var grejen med Luna på lördagen. Kunde inte samarbeta med henne alls och det kändes som om hon hade glömt helt och hållet att hon klarar medelsvåren med marginal och lätthet om hon faktiskt hoppar. Hare? Vilket var typ det inte hon inte gjorde, hoppade. Tiden gick ut i båda klasserna men i andra medelsvåren fick hon en spurt på slutet och hoppade fint tre hinder i rad i alla fall...

Cia - I krok lätten, grundomgången, var hon väldigt jobbigt måste jag säga. Många korrigeringar och envisheter. Ett fel blev det, lyft över det sista hindret som var ett rätuppstående. I finalen gick det inte alls och tiden gick ut, så 1+UT. Envis och lite smygbrunstig kändes det som... Typ som om vi hade backat 2 månader tillbaka i tiden.


Lördagen var helt enkelt inte tjejernas dag utan Aros dag :P

Söndag Rak 

Aro - Rak svår * 2 var på dagens schema. Detta var Aros rak svår debut och att det var *2 kändes hel rätt. I första svåren var han fin på 2+3, i finalen rev han tre boxar, små pet egentligen (film 1). I andra svåren hade han taggat till ordentligt, bjöd fint och hade ett bra tempo. 1+1 och en tredjeplats och en första svår pinne! Film från grunden (film 2).
Note till mig själv: Se till att ha mer koppel mellan mig och Aro, dvs. så det inte blir spänt/tungt och att det finns mer marginal för han.



Luna - Jämför man med gårdagen var söndagen en bättre dag. Hon bjöd fint på framhoppningen och började hyfsat bra. Men sedan ja, det har inte varit hennes helg helt enkelt. 6 fel blev det. Det blir till att träna nästa helg när vi har nybörjarträning här hemma. Tänker man tillbaka på Söderköping är det lite likt egentligen, lite osäker i grunden men där det lossnade i finalen där hon gick fint med tempo och hade maginal. En egoboost (träning och rutin) är var hon behöver helt enkelt!

Cia - Rak medelsvår var det för båda tjejerna. Med tanke på gårdagen hade jag noll förhoppningar om att ens komma i mål. Men den lilla isabellabrokade honan hade bestämt sig för att göra ett försök. Det blev hela 7 korrigeringar (2 fel alltså) och ett litet pet på sista hindret som var en maxad hästsko. Så 3 fel! Även om det är hur många korrigeringar som helst så är jag ändå nöjd med henne, medelsvåren är inga problem för henne. Vi ska bara lära oss inte stanna mellan hinderna och köra rakt på, dvs inte tänka ;) Men det kommer nog ganska snart skulle jag tro, då det känns som om att hon behöver bara komma in i medelsvåren, så som hon behövde komma in i lätten för att kunna slappna av och inte tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar