onsdag 10 juni 2015

Tisdagen den 9 Juni



Jag tror minsann att klockan hade passerat halv tolv när jag klev in genom ytterdörren igår kväll. Efter en lång gårdag som började vid åtta tiden då jag gick upp för att sedan rulla iväg kvart i tio är jag idag väldigt seg.

Tisdagen inleddes med att hämta upp Hendrike och dumpa kaninerna hos henne, för att sedan ta oss till Södertälje där vi fixade en sak för klubben. Sedan hem till Hendrike igen men denna gång för lunch, lek och fix. När klockan närmade sig 15:30 tiden började vi packa bilen till Västerhaninge där vi hade årets första kvällstävling. Krok i alla klasser och längd ej elit skulle hoppas. Jag byggde lättbanan och elitbanan samt dömde svåren och eliten vilket innebär att jag enbart har en längd kvar att döma, sedan är jag klar med mina aspirantuppgifter! Längtar verkligen!

Hur gick kaninerna då? 

Cia hoppade krok lätt och kändes verkligen som om jag kunde samarbeta med henne trots "fejkbrunst". Det hela slutade på 0+1 vilket räckte till en första plats och pinne! En kvar och sedan är hon även medelsvår i krokbana.





Luna, med tanke på helgens tävlingen hade jag inga större förhoppningar på henne. Men igår kändes hon mycket mer på och enklare att jobba med än helgen. I grunden hoppade hon på 4 fel, tror ett var i korr? och i finalen hoppade hon på 3 fel men ett fel hände när hon höll på att ta fel väg och när jag skulle stoppa henne revs hindret. Men är så nöjd med hennes finalrunda, det börjar nog sakta men säkert lossna den där lilla spärren som sitter i huvudet.

Tror att gårdagens tävling kan ändå bäst beskrivas med dessa fina bilder som Hendrike fotade! Underbara människor allihopa! <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar