måndag 8 juni 2015

Lindesberg 6 till 7 Juni

I lördags ringde väckarklockan 04:00. En helt omänsklig tid att gå upp men vad gör man inte när man ska tävla tvådagars i Lindesberg/ÖLKH/Bergslagstrofén? Strax efter 05 körde jag till Tarkan där jag skulle hämta upp både han och Hendrike. Tarkan hade tagit studenten på fredagen och var inte helt redo när vi kom om vi säger så ;) 

Väl framme drog tävlingen igång vid 9 tiden och det var rak elit och svår som var först på schemat. När eliten var klar hoppade jag mina tjejer i medelsvåren. Ingen kändes hundra direkt och var lite svåra att samarbeta med. Kom tyvärr inte i mål med någon av dom. 

När tävlingsdagen var slut, vilket den blev efter att bedömningen av de två sista klasserna ändrades till A pga blåst,  gick ett stort gäng av oss till en kina krog för lite mat. Inte den bästa precis men eftersom vi alla var hungriga så åt man upp ändå :P På natten sov jag i bilen för första gången, inte direkt det skönaste eller varmaste men det blåste i alla fall inte. 

Söndagen var precis som sista klasserna under lördagen: blåsig. Hinderna ramlade ner hela tiden och i princip alla ekipage fick hoppa om minst ett hinder. Ibland stannade domaren tiden så man kunde bygga upp 4 - 5 hinder i rad som hade blåst omkull för att sedan fortsätta loppet... Så ja, det tog såklart längre tid än vanligt att genomföra klasserna och humöret hos de flesta sjönk sakta men säkert. De två sista elitklasserna, höjden och andra krok eliten ställdes in. Så när vi hade hoppat klart körde vi hemåt. 

Cia och Luna gick bättre under söndagen och båda kom i mål. Cia i krok lätt gick på 3 fel, superlöjliga fel men det gör inget eftersom jag kunde samarbeta med henne denna gång. Luna kunde jag också samarbeta med, inga större fel utan några frambommar och någon bakbom som föll dock ett korr fel. De båda får i alla fall godkänt för helgens prestationer med tanke på att detta var Cias första tävling sedan hon kastrerades och Luna har inte riktigt kommit igång helt i medelsvåren och haft en paus i princip hela maj. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar