torsdag 4 juni 2015

Sansas första träning

Idag har jag lyckas göra lite nytta i alla fall. Imorgon blir det nya tag och bland annat burstädning.

Hur som helst så testade jag att hoppa lite hinder med Sansa. Hon har passerat 3 månadersgränser och  i koppel känns hon ändå rätt så stabil så jag testade, lite för att "ta tempen" på henne rent hoppmässigt och utvecklingsmässigt. Satte upp bron, schacket (som jag invigde), halvtvåan och Xet. Jag tycker att hon klarade det bra. Hinderna var såklart inte höga utan avslutade med två bommar/plank på samtliga hinder, dvs. halvtvåan var "mini maxad" om ni förstår vad jag menar. Hon hade inga problem att förstå hinderna eller klara av dom. Gäller bara att titta vart man ska och inte svänga ut i sista sekund men när hon kikar och tar sats mot hindret går det hur bra som helst! Lite fart i de där tassarna är de nog allt. Ska bli kul och se hur hon utvecklas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar