lördag 9 januari 2016

Kista 2016

Åh, då är mitt livs första riktiga Kista avklarat. Riktiga i och med att jag tävlade för första gången och var där alla fyra dagar. Under tisdagen och onsdagen bodde Cecilia och Malin hos mig vilket var hur mysigt som helst. Dessutom följde Clara med oss på tisdagen så vi hade tacomiddag! Stämningen var riktigt bra i år måste jag säga även om det såklart fanns dippar bl.a. gällande hur vissa väljer att föra sina kaniner.. Nåja, dem flesta för sina med ambitionen att blir bättre så jag väljer att fokusera på det.

Jag har både spenderat pengar hos Gnagarboden på saker som örter, bollar, tunnar, skålar och andra roliga saker till kaniner och även hos Libra Artic. Köpte en V4 i mörkblått, orange och lite ljusblått. Sjukt snyggt, snor bilden på hindret från Libra Artic.


Klubben köpte en månskära, en V3 (ljusgrönt och vitt) och en fiol. Tre riktigt bra och roliga hinder, dessutom står dom hemma hos mig just nu så det blir till att träna lite på dom sen.

Kaninerna då?
Under måndagen och tisdagen hoppade jag inte enbart mina två kaniner utan även Tinka och Jack. Jack som var SÅ sur när vi tränade hemma skötte sig utmärkt båda dagarna (bara sur på framhoppningen på söndagen) 5 fel på söndagen och 7 på måndagen men då kändes han ändå finare. Tinka och jag kom i mål på ett fint lopp på 1 fel på söndagen och tyvärr så ville jag nog lite för  mycket på söndagen så Tinka sa "Nej, vad håller du på med, jag bestämmer" hahah så vi kom inte i mål på måndagen. Är väldigt sugen på en hona efter Tinka nu i alla fall hahah <3 Humle kom inte i mål någon dag. Han reagerade riktigt starkt på publiken på banan (blev bl.a. skitsur och störd) även om han var chill med den utanför banan och på framhoppningen på tisdagen och onsdagen var han riktigt fin. Sansa inledde lite stel på 3 små pet men då gick 2 felar till final. Måndagen 4 + 2, tisdagen 3 eller 4 fel och det var ett fel mindre än vad hon hoppade på som fick hoppa final och onsdagen 2 + 2 som räckte till pinne men ingen placering. Allt som allt så mjuknade hon upp eftersom speciellt i finalerna, ser fram emot att få hoppa mer matta och större tävlingar med henne då jag tror att med rutin kan det blir riktigt riktigt bra helt enkelt (som på vanligt tävlingar med andra ord hihi). Hennes resultat räckte till en 24e plats i cupen där det var 20 placeringar, så jag är riktigt nöjd! Dessutom dejtade hon Bilbo på onsdagen. Två lyckade parningar så hoppar nu att det blir smått om en månad <3
Foton Tove Jensen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar