fredag 1 januari 2016

Nya Mål 2015

Skrev ett tidigare inlägg om mina mål för 2016 men med lite inspiration från Hendrike vill jag utveckla mina mål lite. 

Återkommande mål
- Tävla i nya klubbar t.ex. Skåne, Kalmar, Gotland, Norrbottens osv. 
- Fortsätta döma och bli en bättre domare
- Åka på större tävlingar t.ex. Falsterbo, Tredagars, Solvalla osv. 

Kaninerna
Kommer att flytta hemifrån till en annan stad till hösten 2016. Vilka kaniner, och exakt hur många, som får följa med får tiden utvisa. Men jag siktar på att i alla fall fyra stycken följer med mig. 
- Lära känna och börja tävla Mace
- Lära mig hur jag ska kunna få Humle att öka takten på banan på bästa sätt
Vill att han ska lättare hitta sitt spring/jogg tempo men vill inte på något sätt få han stressad. 
- Få Luna tillbaka i bra tävlingsform
- Ha kaninerna i ständig tävlingskondition

Framgångar ute på banorna
- Tävla Sansa i Elit
- Starta SM med Sansa 
Troligen hinner vi inte bli elitklassade till Rak SM i och med att Sansa ska ha kull så vi satsar på Krok/Höjd SM. 
- Få upp Inca och Mace till minst medelsvårklassning
- Få Pi till en svårklassning
- Placering på större tävlingar/cuper 

Uppfödningen
- Att kullen mellan Sansa och Bilbo resulterar i friska och trevliga kaniner med mycket kapacitet
- Fortsätta veterinärbesikta kaninungar och få andra att börja göra det
- Att de flesta uppfödningar från Star Wars Farkosterna blir medelsvårklassade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar